logotypy-ue

Zapytanie 175/2019

Data zamieszczenia zapytania ofertowego: 2019-07-09

Data sporządzenia zapytania ofertowego: 2019-07-09

Dane zamawiającego:

Nazwa firmy: GABINET STOMATOLOGICZNY MEDIX EWA GRAŻYNA DURAJ

Adres: ul. Stefana Żeromskiego, nr 1A, lok. 1U, 15-349 Białystok

NIP: 7392317496

Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest zakup usługi badawczej dotyczącej opracowania nowej metody leczenia protetycznego i ortodontycznego z prewencją dysfunkcji biomechaniki żuchwy, obejmującej dobór materiałów i technologii wytwarzania wewnątrz ustnego trenażera języka, na podstawie modelowej oceny i eksperymentalnej weryfikacji wpływu jego cech funkcjonalnych na biomechanikę żuchwy oraz przygotowania dokumentacji dotyczącej zgłoszenia wynalazku procedury medycznej w Urzędzie Patentowym RP.

Na planowaną do realizacji usługę badawczą składają się:
1. Przeprowadzenie komputerowych badań symulujących efekt działania trenażera metodą elementów skończonych (3D CAD/MES), a dokładnie wpływu podatności elementu sprężystego trenażera języka opartego o zgłoszenie patentowe nr P.420502 na biomechanikę żuchwy, w miarodajnych kryteriach mechanicznych, wynikających z biomechaniki żuchwy, w tym sił reakcji zwarcia na zębach i sił reakcji w stawach skroniowo-żuchwowych
2. Na podstawie otrzymanych biomechanicznych badań symulacyjnych powinny zostać wytypowane materiały i konstrukcje spełniające miarodajne, fizykalne kryterium korzyści terapeutycznych. Funkcjonalne cechy terapeutyczne trenażera powinny zostać poddane modelowej ocenie wielokryterialnej w zakresie: wartości generowanej siły języka i odpowiedzi żuchwy na tę siłę w kryterium jej przemieszczeń oraz wartości sił reakcji w stawach skroniowo-żuchwowych przy założeniu stałego lub zmiennego napięcia sił mięśniowych.
3. Wykonanie badań symulacyjnych wytrzymałości materiałów spełniających kryteria biozgodności, korzyści terapeutycznych i spełniających kryterium termoformowania w jamie ustnej w celu doboru materiału na trenażer języka.
4. Dla wybranych materiałów w pkt. 3 opracowanie technologii bezpośredniego formowania trenażera języka w ustach pacjenta, w tym opracowanie technologii wytwarzania uniwersalnych prefabrykowanych trenażerów z materiałów biozgodnych na potrzeby opracowywanej metody leczenia stomatologicznego oraz wykonanie niezbędnej ilości prototypów do dalszych badań rozwojowych.
5. Weryfikacja eksperymentalna w jamie ustnej opracowanych prototypów oraz weryfikacja jakości otrzymanego trenażera na podstawie badania podatności elementu sprężystego, dokładności przylegania do tkanek oraz wartości siły utrzymania na zębach.
6. Weryfikacja eksperymentalna w jamie ustnej człowieka i ocena wpływu trenażera na położenie żuchwy z wykorzystaniem potencjału i zasobów Zamawiającego.
7. Przygotowanie dokumentacji dotyczącej zgłoszenia wynalazku w Urzędzie Patentowym RP w zakresie badania zdolności patentowej i potwierdzenia innowacyjności cech znamiennych procedury medycznej, która ma stanowić podstawę do wdrożenia leczenia protetycznego i ortodontycznego z prewencją dysfunkcji biomechaniki żuchwy z wykorzystaniem opracowanego trenażera.
8. Przygotowanie i przedstawienie wyników prac w formie raportu końcowego.

Praca badawcza zostanie oparta o zgłoszenie patentowe nr P.420502 pt.: „Urządzenie rehabilitacyjne w terapii zaburzeń narządu żucia lub mowy”. Zamawiający posiada swobodne i wyłączne prawo do zastosowania ww. wynalazku w zakresie planowanej do opracowania metody leczenia dysfunkcji biomechaniki żuchwy w oparciu o umową licencyjną.

Realizacja usługi badawczej jest jednoznaczna z przekazaniem:
– raportu końcowego z przeprowadzonych prac, podpisaniem protokołu zdawczo-odbiorczego oraz wystawieniem dokumentu sprzedaży, a w przypadku osoby fizycznej rachunku do umowy o dzieło.
– kompletnej dokumentacji zgodnie z ww. zakresem prac.

Na wyżej wskazany zakres prac zostanie podpisana umowa na realizację prac badawczych. Umowa będzie wskazywała, iż zgłaszającym i wyłącznym właścicielem oraz dysponentem praw do opracowanej nowej procedury medycznej pozwalającej na wdrożenie innowacyjnego leczenia protetycznego i ortodontycznego w zakresie dysfunkcji biomechaniki żuchwy będzie firma występująca o przyznanie grantu na rozwój tj. GABINET STOMATOLOGICZNY MEDIX EWA GRAŻYNA DURAJ.

Kod i nazwa CPV: Kod CPV: 73000000-2 Nazwa kodu: Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe oraz pokrewne usługi doradcze.

Kryteria oceny oferty wraz z określeniem wag punktowych/procentowych przypisanych do każdego z kryteriów:

Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Oferentów. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami:
1. CENA – Cena netto przedmiotu zamówienia – waga kryterium 80%;
2. TERMIN REALIZACJI PRAC BADAWCZYCH – określony przez Oferenta termin realizacji przedmiotu zamówienia liczony w dniach kalendarzowych od momentu podpisania umowy pomiędzy Stronami – waga kryterium 20%;

Opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty:

Oferty, spełniające wszystkie wymogi przedstawione w niniejszym zapytaniu ofertowym, zostaną uszeregowane od najmniej korzystnej do najbardziej korzystnej w ramach poszczególnych kryteriów. Następnie ofertom zostaną przyznane punkty zgodnie z metodologią przyznawania punktów opisaną poniżej. W postępowaniu ofertowym zwycięży oferent, który zdobędzie najwyższą liczbę punktów zsumowanych w ramach wszystkich kryteriów (C+T).

L.p. Kryterium Waga kryterium Opis sposobu przyznania punktów
1 CENA – Cena netto przedmiotu zamówienia 80% Algorytm oceny kryterium cena netto przedmiotu zamówienia:

cena minimalna
C = ———————————- x 80 pkt.
cena oferty badanej

gdzie:
Cena minimalna – najniższa cena netto w PLN spośród wszystkich ocenianych ofert.
Cena oferty badanej – cena netto w PLN badanej oferty.

Ceny wpisane do oferty muszą obejmować wszystkie koszty wskazane w zapytaniu ofertowym oraz zobowiązania publicznoprawne jak i zastosowane rabaty i upusty finansowe. Ceny powinny zostać podane w wartościach netto.

UWAGA:
Przeliczenie waluty obcej na PLN, celem dokonania porównania ofert będzie następowało wg kursu średniego NBP ustalonego na dzień ostatecznego terminu składania ofert.
2 TERMIN REALIZACJI PRAC BADAWCZYCH – określony przez Oferenta termin realizacji przedmiotu zamówienia liczony w dniach kalendarzowych od momentu podpisania umowy pomiędzy Stronami
20% Algorytm oceny kryterium termin realizacji prac badawczych:

najkrótszy termin realizacji
T = ——————————————— x 20 pkt.
termin realizacji oferty badanej

gdzie:
Najkrótszy termin realizacji – najkrótszy wskazany termin realizacji prac badawczych spośród wszystkich ocenianych ofert, liczony od momentu podpisania umowy pomiędzy stronami.
Termin realizacji oferty badanej – termin realizacji prac badawczych wskazany w badanej ofercie, liczony od momentu podpisania umowy między stronami.

Termin realizacji przedmiotu zamówienia powinien zostać podany w dniach kalendarzowych.

Termin składania ofert:

1. Termin składania ofert: do dnia 16.07.2019
2. Za datę wpływu uznaję się datę wpływu oferty do zamawiającego.
3. Oferta powinna być sporządzona na wymaganym formularzu wraz z niezbędnymi oświadczeniami wskazanymi w Zapytaniu ofertowym. Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem poczty, kuriera, poczty elektronicznej e-mail albo dostarczona osobiście pod niżej wskazane dane adresowe:
Adres firmy: ul. Stefana Żeromskiego nr 1A, lok. 1U, 15-349 Białystok
e-mail: ewaduraj@gmail.com

Termin realizacji umowy:

Termin wykonania przedmiotu zamówienia: do dnia 30/06/2020

Informacja na temat zakazu powiązań osobowych lub kapitałowych:

W postępowaniu ofertowym nie mogą brać udziału podmioty powiązane osobowo bądź kapitałowo z Zamawiającym.
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania Zamawiającego lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą – Oferentem, polegające w szczególności na:

a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych,

c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta bądź pełnomocnika,

d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

Warunki istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia:

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy, w przypadku, gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w drodze aneksu w stosunku do treści oferty w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń w momencie dokonywania wyboru oferty, a w szczególności nieprzewidzianych zdarzeń losowych.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny w trakcie jego trwania w przypadku zaistnienia niemożliwej wcześniej do przewidzenia okoliczności prawnej, ekonomicznej, technicznej lub wystąpienia siły wyższej.

Informacja o możliwości składania ofert częściowych:

Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych ani wariantowych do przedmiotowego zapytania.

Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe wraz z wybranymi kryteriami oceny, jeżeli zamawiający wymaga lub dopuszcza ich składanie:

Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych ani wariantowych do przedmiotowego zapytania.

Informacja na temat wymagań dla oferentów nieprowadzących działalności gospodarczej:

Oferent zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, iż posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie dostaw bądź usług objętych zapytaniem ofertowym oraz posiada faktyczną zdolność do wykonania zamówienia w tym między innymi dysponuje prawami, potencjałem technicznym i osobowym koniecznym do wykonania tego zamówienia.

Dodatkowe informacje i wymagania zamawiającego:

WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. Oferent biorcy udział w postępowaniu musi posiadać odpowiednie doświadczenie, co pozwoli na potwierdzenie zdolności technicznej do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Oferent w załączniku nr 4 wykaże:
a. wykonaną w okresie ostatnich 3 lat minimum 1 usługę badawczą dotyczącą inżynierii stomatologicznej w zakresie biomechaniki żuchwy i wartości co najmniej 7 000,00 PLN netto,
b. autorstwo lub współautorstwo w co najmniej 2 przyznanych patentach w zakresie protez lub urządzeń przeznaczonych do pracy w jamie ustnej człowieka.
2. Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym załączonym do niniejszego Zapytania ofertowego (Załącznik nr 2) wraz z oświadczeniem o braku powiązań (Załącznik nr 3) oraz oświadczeniem oferenta dotyczące jego doświadczenia (Załącznik nr 4). W przypadku oferenta nieprowadzącego działalności gospodarczej do oferty należy dołączyć CV oferenta.
3. Złożona oferta powinna:
• zostać podpisana przez osobę uprawnioną do sporządzenia oferty,
• zostać przygotowana w sposób czytelny, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia,
• zostać opatrzona datą sporządzenia oferty,
• zawierać dane oferenta takie jak: nazwa oferenta / imię i nazwisko, adres, numer telefonu, numer NIP.
4. Złożona oferta powinna być ważna min. 60 dni od ostatniego dnia składania ofert.
5. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych ani wariantowych do przedmiotowego zapytania.
6. Jeden oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
7. Rozpatrywane będą tylko te oferty, które wpłynęły w wyznaczonym terminie.

Dane do kontaktu w sprawie ogłoszenia:

Imię i nazwisko: Ewa Duraj

Email: ewaduraj@gmail.com

Telefon: 602 788 776

Informacja o wyniku postępowania:

W odpowiedzi na zapytanie wpłynęła jedna oferta.

Na podstawie zapytania ofertowego została wybrana oferta Pana Jarosława Żmudzkiego, ul. Hubalczyków 23/2, 41-706 Ruda Śląska, która uzyskała najwyższą ilość punktów w ramach ocenianych kryteriów  tj. 100,00 punktów.

Zapytanie 175-2019 ZAPYTANIE-OFERTOWE-MEDIX