logotypy-ue

Zapytanie 300/2020

Zapytanie zostało anulowane dnia 2020-07-17

Data zamieszczenia zapytania ofertowego: 2020-04-08

Data sporządzenia zapytania ofertowego: 2020-04-08

Dane zamawiającego:

Nazwa firmy: PRACTICAL MATTERS SP. Z O.O.

Adres: Krzewo 3A 18-421 Piątnica Poduchowna woj. podlaskie POLSKA

NIP: 718-214-87-74

Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest zakup usług badawczych polegających na zaprojektowaniu, wykonaniu prototypów i przebadaniu prototypów kolekcji nowych akcesoriów lunchowych wraz z eko-opakowaniem, jednocześnie prowadzących do osiągnięcia zrównoważonej produkcji przez ograniczenie negatywnego oddziaływania działalności produkcyjnej na środowisko, zwiększenie odporności przyrody na obciążenia lub zapewnienie większej skuteczności i odpowiedzialności w zakresie korzystania z zasobów naturalnych.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zakup usług badawczych polegających na zaprojektowaniu, wykonaniu prototypów i przebadaniu prototypów kolekcji nowych akcesoriów lunchowych, które będą się wpisywały w identyfikację marki produktowej LUNCH MUNCH, ale jednocześnie pełniły kryterium eko-innowacji. Kolekcja eko-produktów około-lunchowych ma zawierać co najmniej:
1. Butelkę na wodę w dwóch wariantach (co najmniej trzy modele do każdego wariantu)
2. Plecak dla dzieci w wieku 6 – 9 lat (do siedmiu modeli)
3. Pojemniki na jedzenie w dwóch wariantach (co najmniej trzy modele do każdego wariantu)
4. Zestaw piknikowy (do dwóch modeli)
5. Słomki do napojów w dwóch wariantach (do siedmiu modeli w każdym wariancie)
6. Plannery jedzenia (dwa modele)
7. Formy do babeczek w dwóch wariantach (do siedmiu modeli)
Usługi badawcze mają na celu zaprojektowanie, wykonanie prototypów i przebadanie akcesoriów, tak by ich produkcja była możlwie zrównoważona przez ograniczenie negatywnego oddziaływania działalności produkcyjnej na środowisko, zwiększenie odporności przyrody na obciążenia lub zapewnienie większej skuteczności i odpowiedzialności w zakresie korzystania z zasobów naturalnych.

Zakres przedmiotowy obejmuje następujące komponenty:
1. FAZA ANALIZA RYNKU
Usługa badawcza powinna rozpocząć się pogłębioną analizą obecnych na rynku międzynarodowym trendów i rozwiązań z dziedziny akcesoriów lunchowych oraz produktami firmy. Analiza rynku powinna zakończyć się wyciągnięciem wniosków, niezbędnych do prowadzenia dalszych prac i w odniesieniu do każdego z siedmiu eko-produktów, w obszarach: produkt, zastosowane tworzywo lub materiał, cena, sposób komunikowania wartości, rynek docelowy.
Oczekiwany rezultat: raport przedstawiający rekomendacje.

  1. FAZA KONCEPCYJNA
    Usługa badawcza w zakresie opracowania cech technicznych, użytkowych i estetycznych wyrobów dla każdego z siedmiu eko-produktów, z uwzględnieniem potrzeb rynku i na bazie zdefiniowanej persony.
    Oczekiwany rezultat: Raport z wynikami wraz z wszelką dokumentacją projektową dla każdego z siedmiu eko-produktów (m.in.: pliki, szkice).

Faza koncepcyjna ma się składać z trzech etapów:

  1. Badania materiałowe uwzględniające kryteria ekologiczne, technologiczne i koszt jednostkowy wytworzenia produktu
    Opis: Przeprowadzenie badań materiałowych uwzględniających cechy projektowanego produktu.
    Celem uzyskania najlepszej relacji pomiędzy kosztem wytworzenia a zachowania wysokich kryteriów pro-środowiskowych.
    Minimalny zakres badawczy będzie dotyczył takich cech materiałów i właściwości użytkowych, jak:
    1. warunki utylizacji produktu, biodegradowalność
    2. proces produkcji i stopień obciążenia dla środowiska naturalnego. W to założenie wpisuje się ograniczenie w procesie produkcji zużycia takich elementów jak woda oraz energia, ale także stosowanie jak najmniejszej ilości środków chemicznych szkodliwych dla środowiska lub zastąpienie ich związkami naturalnymi (np. barwniki).
    3. parametry mechaniczne tkanin/włóknin/innych materiałów
    4. specjalne warunki i sposób przetwarzania, wymagania dotyczące utylizacji czy kompostowania
    5. termiczność, czas zachowania temperatury, zachowanie się materiału pod wpływem użytkowania i temperatury zewnętrznej
    6. trudność brudzenia/łatwość czyszczenia (ważne z punktu widzenia użytkowania) oraz przemakanie (gdy coś w środku się rozleje)
    7. informacja, czy produkt musi mieć badania bezpośredniego kontaktu z żywnością, a jeśli tak, to w jakim zakresie.

Oczekiwany rezultat: Przygotowanie raportu z wynikami jw. i rekomendacjami w zakresie wykorzystywanych materiałów. Stworzenie warunków brzegowych i założeń technicznych do wytworzenia prototypów produktów, tak by w kolejnym etapie prac badawczych móc wykonać prototyp nowych eko-innowacyjnych produktów.

  1. Wytworzenie prototypów projektowanego rozwiązania
    Zadanie obejmuje następujące działania:
    1. Wytworzenie pierwszej serii prototypowej dla każdego z produktów.
    2. Identyfikacje potencjalnych ograniczeń/wad produktu. Prototypy zostaną wykonane z zastosowaniem technologii i materiałów w porozumieniu z Zamawiającym.
    Oczekiwany rezultat: Wytworzone prototypów produktów (szkice, pliki).
  2. Ostateczne dopracowanie prototypów
    Zadanie obejmuje następujące działania:
    1. Szczegółowe rozwinięcie prototypów
    2. Projekt kolorystyki i jej dobór
    3. Ostateczne przygotowanie rysunków technicznych ze szczegółowymi opisami detali
    Oczekiwany rezultat: Wytworzenie ostatecznych prototypów, zawierających:
    1. Rysunek techniczny z wymiarami, uzupełniony o szczegółowy opis detalu – rysunek przygotowany pod patent wg wytycznych klienta- format pdf, jpg.
    2. Wizualizacja z rozpisanymi kolorami (oznaczeniem producenta), do przesłania do producenta do wykonania prób wtrysku / innego rodzaju prób – format jpg, pdf.
    3. Wizualizacja z rozpisanymi kolorami w palecie PANTONE i typami tkanin bardzo szczegółowo Przekazane dane muszą wystarczyć do rozpoczęcia produkcji prototypu.
    4. Nadzór i ocena ostatecznych próbek wykonanych przez producenta.
    5. Nadzór nad ostatecznym przygotowaniem produktu i jakością, ewentualne korekty technologiczne (detali, które pojawiły się w ostatecznym procesie).

3.FAZA ZAPROJEKTOWANIE EKO-OPAKOWANIA
Faza zaprojektowania ma się składać z następujących etapów:

  1. Analiza obecnych trendów i rozwiązań.
    Usługa badawcza w tym zakresie powinna rozpocząć się pogłębioną analizą obecnych na rynku międzynarodowym trendów i rozwiązań z dziedziny eko-opakowań dla akcesoriów lunchowych. Analiza rynku powinna zakończyć się wyciągnięciem wniosków, niezbędnych do prowadzenia dalszych prac i w odniesieniu do opakowania dla każdego z eko-produktów.
    Oczekiwany rezultat: raport przedstawiający rekomendacje w zakresie materiałów etc.
  2. Wytworzenie prototypów eko-opakowań
    Usługa badawcza w zakresie opracowania szczegółowych cech technicznych, użytkowych i estetycznych dla każdego z opakowań eko-produktów, z uwzględnieniem wcześniejszej analizy rynku. Usługa badawcza w tym zakresie ma na celu wytworzenie prototypów projektowanego opakowania.
    Zadanie obejmuje następujące działania:
    1. Wytworzenie pierwszego prototypu opakowania dla siedmiu produktów.
    2. Identyfikacje potencjalnych ograniczeń/wad opakowań. Prototypy zostaną wykonane z zastosowaniem technologii i materiałów w porozumieniu z Zamawiającym.
    Oczekiwany rezultat: Wytworzone prototypów produktów (szkice, pliki techniczne, pliki niezbędne do produkcyjnego wykonania opakowania).Kod i nazwa CPV: 73110000-6 Usługi badawczeKryteria oceny oferty wraz z określeniem wag punktowych/procentowych przypisanych do każdego z kryteriów:

    Zamawiający zastosuje następujące kryteria wyboru:
    1. Cena netto 100%

    Opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty:

    Wybór Oferenta dokonany zostanie na podstawie największej ilości uzyskanych punktów zgodnie z następującą metodologią:
    Przez kryterium „Cena netto” Zamawiający rozumie określoną przez Oferenta cenę całkowitą netto za wykonanie przedmiotu zamówienia. Ocena w ramach kryterium „Cena netto” (K) będzie obliczana na podstawie następującego wzoru:
    K=Cn/Co × 100
    gdzie:
    Cn – najniższa zaproponowana cena netto
    Co – cena netto zaproponowana w badanej ofercie
    K – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium „Cena netto”
    Spośród ważnych ofert, Zamawiający uzna za najkorzystniejszą i wybierze ofertę, która spełni wszystkie wymagania określone w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia oraz uzyskała największą liczbę punktów w ocenie końcowej.
    Wartości punktowe w poszczególnych kryteriach zostaną podane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, a zaokrąglenie zostanie dokonane zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami matematycznymi.

    Termin składania ofert:

    Ofertę należy złożyć w nieprzekraczanym terminie do dnia 15.04.2020 r do godziny 24.00. Oferty dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
    Oferty stanowiące odpowiedź na zapytanie należy składać mailowo na adres: ania@lunchmunch.pl

    Termin realizacji umowy:

    Termin realizacji umowy będzie zgodny z terminem przedstawionym w ofercie, jednak nie będzie on późniejszy niż 31.12.2020

    Informacja na temat zakazu powiązań osobowych lub kapitałowych:

    W postępowaniu ofertowym nie mogą brać udziału podmioty powiązane osobowo bądź kapitałowo z Zamawiającym.
    Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania Zamawiającego lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą – Oferentem, polegające w szczególności na:

    a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

    b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych,

    c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta bądź pełnomocnika,

    d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

Warunki istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia:

Umowa zawarta w wyniku postępowania wszczętego na skutek niniejszego zapytania ofertowego, może zostać zmieniona w drodze aneksu do umowy w następującym zakresie i przypadkach:
– w przypadku zmiany wartości umowy, tj. zwiększenia bądź zmniejszenia stawek podatku od towarów i usług, dotyczących Przedmiotu Zamówienia w wyniku zmian ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r., Nr 54, poz. 535 ze zm.), które wejdą w życie po dniu zawarcia umowy, a przed wykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia;
– w przypadku rozwiązania umowy, jeżeli z Zamawiającym zostanie rozwiązana umowa o dofinansowanie;
– zmiany terminu wykonania zamówienia, w przypadku wystąpienia w toku realizacji Projektu okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmiany w zakresie terminu wykonania przedmiotu zamówienia w celu należytej realizacji Projektu;
– Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej Umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wyłącznie w sytuacji, kiedy będzie to związane z pojawieniem się nowych informacji, faktów uniemożliwiających realizację umowy w pierwotnym kształcie, z przyczyn niemożliwych do przewidzenia na etapie jej zawierania oraz pod warunkiem, że nie będzie to miało wpływu na cele i rezultaty projektu, a zmiana będzie wprowadzona dla dobra projektu. Wprowadzenie zmiany nastąpi w drodze porozumienia obu stron Umowy.

Informacja o możliwości składania ofert częściowych:

Niedopuszczalne jest składanie ofert częściowych, wariantowych lub uzupełniających. Naruszenie tej zasady skutkuje odrzuceniem oferty.

Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe wraz z wybranymi kryteriami oceny, jeżeli zamawiający wymaga lub dopuszcza ich składanie:

Niedopuszczalne jest składanie ofert częściowych, wariantowych lub uzupełniających. Naruszenie tej zasady skutkuje odrzuceniem oferty.

Informacja na temat wymagań dla oferentów nieprowadzących działalności gospodarczej:

Oferent zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, iż posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie dostaw bądź usług objętych zapytaniem ofertowym oraz posiada faktyczną zdolność do wykonania zamówienia w tym między innymi dysponuje prawami, potencjałem technicznym i osobowym koniecznym do wykonania tego zamówienia.

Dodatkowe informacje i wymagania zamawiającego:

Termin związania ofertą wynosi 90 dni licząc od dnia upływu terminu składania ofert.
1. Cena oferty musi zawierać wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca przy realizacji zamówienia.
2. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania w przypadku przekroczenia zakładanego budżetu projektu.
3. Zamawiający odrzuca ofertę w przypadku, jeśli Oferta nie spełnia warunków stawianych w niniejszym zapytaniu ofertowym.
4. Jeżeli Oferent, którego Oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
5. Od prowadzonego postępowania nie przysługują Oferentom środki ochrony prawnej (protest, odwołanie, skarga) określone odpowiednio w przepisach ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podawania przyczyny.
7. Rozliczenia między Zamawiającymi a wybranym Oferentem będą prowadzone w złotych polskich (PLN).

Dane do kontaktu w sprawie ogłoszenia:

Imię i nazwisko: Anna Baranowska

Email: ania@lunchmunch.pl

Telefon: 661964121

Informacja o wyniku postępowania:

W odpowiedzi na zapytanie ofertowe wpłynęły dwie oferty:

  1. Wytwórnia odRzeczy Wojciech Drab
  2. MIRCA DESIGN Damian Mierzwa

Zamawiający wybrał następującą ofertę: MIRCA DESIGN Damian Mierzwa.

(Informacja z dnia 16.04.2020r.)

 Zapytanie-ofertowe-300-2020